MAPA I PERFIL
Powered by Wikiloc

ENLLAÇ A LA RUTA A WIKILOC

CRÒNICA DE LA RUTA

Des de Breda surt la GI-552 fins al Coll de n’Orri, on deixem el cotxe per començar la ruta d’avui.

Travessem la carretera i seguim pocs metres fins que la deixem amb un trencall a mà esquerra on s’agafa un camí que passa per davant d’una bassa d’aigua.

Una mica de confusió al principi per espavilar-nos
Una bassa d’aigua… gairebé seca

El camí planeja fins que arriba a una bifurcació, de la qual continuem pel camí del mig. És a partir d’aquest moment que comença una lleugera, gairebé imperceptible, pujada que ens va fent agafar metres a poc a poc.

Camí del mig

La passejada transcorre a cobert del sol que encara no es mostra amb tot el seu poder, i per àmplies pistes que ens deixen xerrar sense parar gaire atenció on trepitgem. Aviat travessem la carretera i hem de fer un petit esforç per incorporar-nos novament al camí.

Ara el de la dreta
De vegades la incorporació als camins requereixen posar-se a quatre grapes

Després de fer alguna ziga-zaga ens topem amb les primeres senyals que marquen el camí a seguir fins el cim. Ja no les deixarem.

Les senyals blanques i grogues seran una constant a partir d’ara

Passem pel Pla de la Talavera des d’on ja veiem el Castell que.. no pot ser!! Una grua!! Doncs sí, ara ja sabem que s’hi està fent alguna remodelació i que la imatge sempre encisadora d’una fortalesa ben conservada queda tacada per la grua. Què hi farem!

S’albira el Castell de Montsoriu i… la grua!
Ah! L’expedició d’avui formada pel Xavier i l’Albert

Passat el pla, les senyals continuen guiant-nos i el castell cada vegada es veu més a prop, gairebé a tocar. Com sempre, algunes curiositats

Una postal natural
Salutació

Abans d’entrar pròpiament en el turó, el terreny ja s’eleva una mica més i el desnivell, sense ser agressiu, es fa una mica més exigent, no gaire, però. Els arbres, potser empesos per la calor sufocant d’aquests dies, s’han desprès de llur roba i se’ns presenten alliberats de tronc, impúdics, davant la nostra mirada incrèdula.

Ep! Ara sí que toca pujar
La nuesa dels arbres

Ara sí, toca fer el darrer esforç abans no arribem al Castell de Montsoriu, situat al Turó que li aporta el nom. Com si fos en una plaça, on podem seguir dues pistes, el camí les defuig i s’arrenca pel mig del bosc fins que assolim el nostre destí.

El Castell de Montsoriu és una fortalesa d’estil gòtic que va ser palau residencial dels comtes de Cabrera. Si voleu una mica d’història aquí la podeu trobar.

Per la dreta, no ens equivoquéssim pas
El Castell de Montsoriu, d’estil gòtic, en tota la seva esplendor
El ritual no pot faltar!
Hem fet el cim! Turó de Montsoriu, 633 m.
Des del cim contemplem el Turó de l’Home i les Agudes.

Abans d’abandonar definitivament el Castell hem d’adreçar-nos a la Torre de les Bruixes, una edificació que estava integrada en el propi castell i que tenia la funció de torre de guàrdia o vigilància.

De camí a la Torre de les Bruixes, mentre el Xavier s’afanya, a l’Albert (sense gorra!) li dóna per fer una selfie
La Torre de les Bruixes
El Castell de Montsoriu (i la grua!) vist des de la Torre de les Bruixes
Aquesta selfie és més xula!

Emprenem la baixa i refem les passes fins arribar a la plaça anterior. En aquests moments sí que estem decidits a agafar una de les pistes, la de la dreta. A banda d’anar perdent alçada molt paulatinament, aquesta pista funciona com una circumval·lació que envolta el Turó de Montsoriu, fins que arribem a una bifurcació on hi ha dues pistes a seguir. Doncs una altra vegada no n’agafem cap de les dues, sinó que en un gir a la dreta de molt pocs graus surt un camí.

Vinga, que ara toca baixar

Mig kilòmetre més i tornem a fer un altre gir de certa brusquedat, aquest cop cap a l’esquerra amb una paella de

Camí de la dreta

Del camí tornem a sortir a una pista ampla que va cap al Coll de Castellar. Travessem la carretera i fem un petit tram fins que en sortim de seguida i seguim força estona per aquesta pista. En un dels revolts, també força pronunciat, s’amaga vergonyosa les restes de Can Baldin. Gairebé no es veuen.

Contradint totes les indicacions… ara toca a l’esquerra
Can Baldin.. o el que s’hi intueix

Baixem pel Sot de Comafosca fins arribar a una casa que sembla que estan fent nova. Allí ens emboliquem una mica, doncs abans hi ha d’haver una desviació per evitar-la i retrobar el camí.

En algun moment del trajecte, ara ja feixuc per la calor, hem mirat enrere per veure d’on veníem.

Comiat del Castell de Montsoriu

Encara ens queda una mica fins arribar al cotxe. La ruta ens aboca de nou a la carretera d’Arbúcies per on haurem de fer gairebé un km a ple sol per finalitzar l’excursió de nou al Coll de n’Orri.