MAPA I PERFIL
Powered by Wikiloc

ENLLAÇ DE LA RUTA A WIKILOC

CRÓNICA DE LA RUTA

Deixem el cotxe al final del poble de Rojals, venint per la carretera TV-7040. De seguida, unes indicacions marquen el camí a seguir.

l’Albert i l’Isaac
Direcció a Les Tres Creus, però compte! no és per la pista!

Atenció només començar l’excursió! A mà esquerra hi ha un trencall que gairebé no es veu. Nosaltres, confiats pel rètol i sense adonar-nos-en del desviament vam anar uns metres endavant que després vam haver de recular.

Pista que de seguida s’abandona

Un sender estret ens porta  a una altra pista que deixem de seguida mitjançant un altre trencall a l’esquerra, incorporant-nos també a un altre sender estretot.

L’Isaac agafa el sender que es separa de la pista
A l’esquerra, cal agafar el sender

Continuem per aquest caminoi passant pel barranc de la Baridana i per la Cova de la Baridana, unes parets que situem a la nostra dreta. De tant en tant anem trobant els senyals del GR.

Es van trobant les marques del GR de tant en tant
Les parets de la Baridana

A pocs metres tornem a agafar una pista que també deixarem ben aviat per agafar un altre desviament a l’esquerra. El camí s’enfila costerut fins a la Font del Grèvol.

Entrada de nou en pista ampla
Per l’interior del bosc arribarem als Cogullons. El cim es troba a l’altra banda
Comença la pujada per aquest trencall
L’Albert cap a munt
La font del Grèvol

A partir d’aquí continuem pujant però ja amb menys esforç fins que gairebé s’aplana el terreny a l’alçada del Refugi de Cogullons. Més endavant el camí transcorre entre bosc fins que arribem al Clot del Llop, un creuament de camins que ja ens marca la ruta cap la Mola d’Estat.

El Refugi de Cogullons a pocs metres del camí
Després de passar pel bosc s’arriba al Clot del Llop
La passejada pel bosc és més que agradable
El Clot del Llop

Abans d’arribar a la Mola es passa per la Taula dels Quatre Batlles, que fa referència als batlles de les quatre poblacions antigues de Montblanc, Vimbodí, Mont-ral i Prades. Em recorda el cim que vaig fer al Solsonès: el Pedró dels Quatre Batlles.

La Taula dels Quatre Batlles

A molt pocs metres s’arriba a la Mola d’Estat o Mola dels Quatre Termes. És curiós com per accedir-hi hi ha com una mena de porta imaginària representada dues pedres als costats del camí que dóna la impressió que el caminant ingressa en algun lloc especial.

L’Isaac dirigint-se a l’accés que dóna pas a la Cisterna

Un cop es passa el curt i petit tram boscós, s’arriba a la Mola, amb dues cites que poden ser ambdues considerades el cim: l’extrem de la Mola de 1114 m. on hi ha el rètol de la Mola d’Estat o dels Quatre Termes; o bé, les Tres Creus, amb 1127m. Ambdues fan prou goig.

En la Mola, tot són vistes
Hem fet el cim! La Mola d’Estat o dels Quatre Termes, 1114 m.
Les Tres Creus és el punt més àlgid, amb 1127 m.

Aprofitem per esmorzar en aquest entorn tant bonic i agradable. Acte seguit continuem la nostra ruta.

Tornem sobre les nostres passes fins el Clot del Llop una altra vegada, passant novament per la Taula dels Quatre Batlles. Un cop al Clot seguim perquè volem pujar també a la Mola del Guerxet. De seguida hi arribem i, la veritat, no hi ha un camí marcat i pot semblar que no hi pugi ningú des de fa temps, tot i que no és de difícil accés. Nosaltres hi anem, i tant!

La Mola del Guerxet no és de bon parar 😀
La Mola del Guerxet, 1121 m.

Teníem la intenció també d’anar a la Roca de l’Àguila, però ni hi ha camí ni se la intueix. Per tant, desistim i seguim buscant la pista que hem de trobar des del camí que ara estem.

Amb la intenció de pujar a la Roca d’Àguila, però sense opció (almenys aparent)

Arribem al Coll de la Mola i, des d’allí ja anem directes a Rojals passant pel Corral de la Marieta i enllaçant la pista amb la qual ens havíem despistat just a l’inici.

Coll de la Mola
L’Albert passant just pel Coll de la Mola
De camí cap al final de la ruta abandonant la Baridana